שרות לקוחות בוואטסאפ 0544242509 ראשון -חמישי 9:00-15:00

שמלות ערב

שמלות ערב

המונח שמלת ערב הוא מהתקופה בה נהגו נשים ללבוש שמלות בלבד, ונוצר צורך להפריד ביניהן לבין שמלות יום שהיו פשוטות בעיצובן, עשויות בד נוח, עמיד וקל לניקוי ומתאימות גם לעבודה ולעריכת סידורים ברחבי העיר אך בעיקר לעבודות הבית ולטיפול במשפחה. שמלות ערב היו מעוצבות בפאר ובתחכום, עשויות חומרים יוקרתיים ומתאימות ללבוש באירועים חגיגיים, בהן תפקיד השמלה הוא להחמיא לגוף הלובשת אותה ולמעמדה החברתי והכלכלי.

 

שמלות ערב מודרניות

גם כיום ניתן לראות הפרדה ברורה בין שמלות שמתאימות ליום עבודה במשרד, לטיול בעיר או לארוחה עסקית במסעדה לבין שמלות חגיגיות, שנקראות גם שמלות ערב. האופנה המודרנית מאפשרת לשמלות ערב להיות נוחות ונעימות ללובשת אותן גם כאשר הן מעוצבות ותפורות בסגנון מהוקצע ויוקרתי. כיום ניתן למצוא באגף שמלות הערב שמלות מיני ושמלות באורך מלא, שמלות בעיצובים קלאסיים מבדים איכותיים כמו פשתן או משי וגם שמלות בעיצובים מודרניים ומיוחדים מבדים חדישים ויוצאי דופן במראם.

 

מה אומרת עלייך השמלה שלך?

בעבר, יכולת לדעת לפי אורך השמלה את מצבה המשפחתי של הלובשת אותה, שכן חוקי הצניעות היו משתנים עם הגיל והשינויים במצב המשפחתי והחברתי. בנוסף, קל היה לזהות שמלות יוקרתיות ויקרות כך שהלובשות אותם העידו גם על מצבן הכלכלי. שמלות ערב מודרניות מספרות גם הן על הלובשות אותן אבל השפה שלהן פחות ברורה משהייתה – מי שמכיר היטב את עולם האופנה ואת ההיסטוריה של האופנה יוכל לזהות בדים איכותיים או יצירות מקוריות של מעצבים מפורסמים אבל קל מאוד להשיג שמלות ערב שמחקות באופן מרשים למדי שמלות ערב יקרות במיוחד.

 

צבע, גזרה ואקססוריז

עם ההתקדמות בזמנים והשינויים במה שמקובל, אנחנו רואים שינויים יוצאי דופן בעיצובים של שמלות ערב. שמלות ערב בעבר היו מעוצבות על הגוף ומוגבלות בחומרים וביכולות התפירה. היום ניתן לייצר שמלת ערב כמעט בכל עיצוב, בכל גוון ומכל חומר. כבר ראינו על השטיחים האדומים שמלות עשויות גומי, שמלות סרוגות ואפילו שמלות עשויות נייר או ניילון. על השטיח האדום מציגות המפורסמות גם שפע רב של שמלות צבעוניות, החל מהשחור הקלאסי וכלה בשמלות שמשלבות את כל צבעי הקשת.